tirsdag 11. august 2009

Reisefeber

Dette er bloggen om min reise som volontør for Misjonsalliansen i Guayaquil, Ecuador, høsten 2009. Jeg er utdannet sykepleier, helsesøster og adjunkt, og har de siste 13 årene undervist i helse- og sosialfag på videregående skoler. Jeg har fått permisjon fra arbeidet som lærer, og skal være i Guayaquil i vel tre måneder. Og nå har jeg fått meg en blogg for å kunne fortelle venner og kjente om opplevelser, gleder og frustrasjoner.

Tusen takk til Solveig som sist nyttårsaften fortalte om sine planer som voluntør/ frivillig og spurte om jeg ville bli med! Og takk til familie og venner som ønsker meg god tur!

Nå er visum, vaksiner og spansk lektyre m.m. i boks og snart skal jeg pakke kofferten med passende klær for 25-35 grader. Jeg skal bo i Casa Alianza, og skal på intensivt spansk-kurs når jeg kommer frem. Vet ennå ikke hva jeg skal jobbe med, men det kan f.eks. bli som helsesøster eller engelsklærer.

1 kommentar:

  1. Håper du får et spennede og begivenhetsrikt opphold, husk at dette har du "planlagt" siden du var 17,5 :-)
    God tur og godt å høre at du er framme!
    Klem fra "Lillesøster! m/fam!

    SvarSlett