søndag 20. september 2009

Status 15. september

Gleder meg til å begynne å jobbe, men forstår godt at det er et stort poeng å kunne noe spansk før jeg får/ kan gjøre nytte for meg. Spanskprøve og et lite foredrag nå på torsdag og så begynner den andre jobbingen. Det hardeste blir å stå opp 5.30 og å komme inn på bussen kan være en hard kamp, men det går nok bra. Jeg starter i Centro Creer i "Nigeria" (bydel i favelaen), for fattigste funksjonshemmede. (Se bildeserie fra en tidligere idrettsdag). Etter noen uker skal jeg bidra mer faglig i helsetjenesten og skal ta meg av et par sykepleierstudenter som kommer i november, tror det blir slik... 
Fikk settlitt på NRK og valget nettopp og forstår vel at de rødgrønne fortsetter og at det er fint vær hjemme. uansett; godt valg, jeg forhåndsstemte.
I helgen var noen av oss i Cuenca og på Ingapirca. Cuenca er en fantastisk fin og hyggelig by og incaindianerene flyktet(?) fra Ingapirca senest 1534. interessante ruiner i 4550 m.o.h. Godt og varmt og sterk sol i høyden. Lå på et billig hostal til 6 dollars natten, men sengen/ hengekøyen var vel ikke verd mer heller. Bortsett fra det var det supert og jeg skal ta Per med dit i desember!

1 kommentar:

  1. ja, naa sitter vi her i litt.gruppa og diskuterer de boekene vi ikkje har lest ...
    du faar kose deg. du er flink til aa skrive spansk (hvis det var du da)

    SvarSlett