tirsdag 29. september 2009

Utdrag fra epost

26. sep: Hei kjære dere! Takk for hilsener! Jeg har det bra, og får med meg mest mulig av det som tilbys! Travelt men selvvalgt! :)

Sto opp før 5.30 for å ta 2 busser og en tuc-tuc til jobb i slummen. Det blir lite bilder derfra fordi fotoapparat frister for mye. Jobber i en gruppe m 9 barn med ulike funksjonshemninger. Språket deres og mitt er noe begrenset, mitt mest, men vi forstår hverandre bra nonverbalt:) I dag har det bare vært 2 gutter i min gruppe og "læreren" forsvant så vi øvde på motorikk/ ballongkasting, på å la være å bite, på å liksom gå på kino og koste oss med popkorn. Det er veldig annerledes å være i slummen sammenlignet med å se bilder, og uansett er folk folk! Men jeg er veldig takknemlig for at jeg ikke bor der! Og veldig glad for at Norge ikke har de store kontrastene! Etter påhandlet jeg mat for vel en uke og gikk på kafé med en på 68 og ei på 24. Deretter til indianermarked med 6 andre, handlet julegaver:) Og nå har jeg nettopp kommet hjem fra restaurant med 9 andre! En god gjeng med ulike individualister, alle er hyggelige og inkluderende, og jeg får være en ung? mamma. I morgen tidlig, kl 09, tar vi minibuss til Salinas, visstnok en fin badeby. Men søndag blir det veldig tynt ozonlag og lite soling så da kan jeg pugge spanske verb og se på en fotballkamp der en ansatt her er trener, grasrotkultur på sitt beste!

 28.  sep.: Spiser masse frukt og proteiner/kjøtt.! Litt lite kaker og snop så jeg går kanskje ned 1-2 kilo! Drikker masse! vann! rent! Håret krøller seg mer enn noen gang! Må ta en tur til frisøren i løpet av høsten. Ungdommene tar godt vare på meg, også kameraten på 68! På bussen får jeg mange smil og det er alltid en ung/yngre mann som reiser seg for meg. På jobb synes de det er flott at jeg er sykepleier og abuela (bestemor); ser ikke sånn ut… De er høflige av og til. Har blitt en rev på pruting! Nå skal jeg spille Risk og så ta kvelden!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar