fredag 2. oktober 2009

Og så er det helg igjen!

Nå er det fredag kveld igjen. Ukene går veldig fort nå når jeg har begynt å jobbe. Siv og jeg har hatt vår kveldstur til Rio Centro, et kjøpesenter med bankterminaler, god kaffe og alt en trenger og vel så det. Kjøpte et par fine T-skjorter til støtte for kreftsaken og fikk snakket mye spansk! Det er kjekt å gjøre seg forstått om det så er på et svært så enkelt nivå. Har fortsatt stor sympati med minoritetsspråklige i Norge! Holder nå på med den store klesvasken; har med nok klær men ikke like flotte kjoler o.l som en del av de unge jentene her stiller i, jaja får pynte meg når jeg kommer hjem:) Er forøvrig glad for at jeg hadde tre bankkort med meg for nå er det kun et av dem som virker.
I morgen tidlig drar Solveig, Siv, Arnfinn, kanskje Karianne, og jeg til Puerto Lopez. En fin liten kystby ca 4 timer herfra på fine og mindre fine veier. Noen av de andre dro til Monteanita igjen, og noen holder seg her på Casa Allianza i helgen. For dem er det fotballmøter og visstnok en viktig kamp for Man.U! Været ute på kysten/ strendene er dessverre som regel skyet, vind og kaldt, 18-20 grader. Men det er kanskje like bra for oss lyse! I dag var det en gutt på jobb som fant stor glede i å ta på mine lyse krøller. I tillegg begynte han å telle fregner og føflekker og da skal han få nok å gjøre!
På mandag, lunes, skal jeg ha klassen min alene i noen timer. Skal lære dem om grønnfargen, verde,frukt og tall. Nå har jeg kjøpt grønne epler, kiwi, druer, lime, maracoyas og pitahya. Det er ikke godt å si hvem som kommer til å lære mest i den timen! Men det blir sikkert en del latter! Eventyrene om Rødhette og om de tre små grisene er heldigvis forståelige for meg, men de lager andre ulve- og griselyder her enn hva jeg er vant med! Også det fører til hjertelig latter og da er jeg fornøyd!
Mine kjære har det heldigvis bra alle sammen! Ynstemann studerer fransk som aldri før og har det flott hos sin familie, brudeparet 310710 har det strålende i Ungarn for tiden, brudeparet 140810 er svært fornøyde med nykjøpt rekkehus i Sandal og far og Rigmor m. familie har dratt på cruise i Middelhavet. Maen savner meg og svigermor er frisk og sprek!
Ønsker der alle en rikrig god høsthelg! Tenker på dere alle sammen og takker hjertelig for mailer. Å lese mail er nok et av dagens høydepunkt! Jeg svarer på dem jeg får, men har ikke maiadr. til så mange. Jeg er også innom face-book såvidt det er, men its learning og jobben kommer jeg ikke inn på og det er kanskje like godt enn så lenge.

Beste hilsener fra Guayaquil
!Hasta luego!
!Buen fin de semana!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar